Ook als het nu goed gaat met uw onderneming is het belangrijk om na te denken over de toekomst Lees meer >

Ik ben betrokken, gericht op resultaat en help bij innovatie, groei en ondernemerschap.


Lees meer >

Uw marketingstrategie is de basis voor commercieel succes Lees meer >

Ik schuif graag een keer bij u aan!



Lees meer >

Te weinig rendament, tegenvallende groei? Ik heb voor u de oplossing…

Lees meer >
  • Profiel

    Ik ben een gedreven en onafhankelijke allround marketeer en help uw bedrijf met een heldere marketingstrategie. Met mijn vakkennis en jarenlange ervaring zorg ik dat bedrijven echte stappen vooruit zetten.

    Lees meer >
  • Paspoort

    U kunt bij mij terecht voor strategisch advies, maar u kunt ook de gehele uitvoering van een project bij mij neerleggen. Ik ben betrokken, resultaatgericht en sta met beide voeten op de grond.

    Lees meer >
  • Expertises

    Waar ik goed in ben? Het samen met u bepalen van uw marketingstrategie. Daarnaast houd ik me onder andere bezig met product- en distributie marketing, project- en interim management, consultancy, marktonderzoek en audits.

    Lees meer >
  • Expertises

    Samenhangende marketingvisie en strategie

    De basis voor commercieel succes is uw marketingstrategie. Deze geeft richting aan alle inspanningen. Ook als het nu goed gaat met uw onderneming is het belangrijk na te denken over de toekomst. Waar liggen voor uw organisatie de kansen?

    • Welke markten en doelgroepen moet u bedienen?
    • Hoe kunt u nog meer groei realiseren in uw klantenbestand?
    • Hoe ontwikkelen de distributiekanalen zich?
    • Is uw distributiekracht nog voldoende?
    • Ontwikkelt uw productportfolio zich in de gewenste richting?

    Als gediplomeerd strategisch marketeer (NIMA C) ondersteun ik bedrijven bij het ontwikkelen van een samenhangende marketingvisie en strategie. Daartoe breng ik samen met u alle relevante onderdelen van uw markten en uw organisatie in kaart. De uitkomsten vertalen we in de juiste marktstrategische keuzes. Onderbouwd vanuit markt en klant. En uiteraard help ik bij de implementatie en realisatie.

    Lees meer

    Productmarketing

    Productontwikkeling is van levensbelang voor elke onderneming. Denkt u pas aan innovatieve producten en diensten wanneer de portfolio aan het einde van de levenscyclus is, dan is het te laat. Professionele productontwikkeling waarborgt de continuïteit en levert betere resultaten op die aansluiten bij de markt. Hoe pakt u productontwikkeling aan?

    • Wat zijn de belangrijkste klantbehoeften?
    • Welke beloften en bewijsvoering horen daarbij?
    • Wat zijn de rendabele doelgroepen?
    • Hoe worden marketingconcepten kwantitatief en kwalitatief getoetst?
    • Hoe vertaal je een marketingconcept in een productdefinitie en in specificaties en concurrerende prijzen?
    • Zijn worden interne werkprocessen en procedures (nog) klantvriendelijker?
    • Welke werkwijze past bij uw onderneming?

    Met meer dan 20 jaar ervaring en vakkennis weet ik hoe de markt en het concurrentieveld ervoor staan, wat de belangrijke ontwikkelingen zijn en welke gevolgen die hebben. En kan die vervolgens snel vertalen in relevante, geloofwaardige en onderscheidende proposities die leiden tot betere marktposities en uitstekende rendementen.

    Lees meer

    Klanttevredenheid

    Klanttevredenheid en loyaliteit zijn de basis voor ieder succesvol bedrijf. Toch zijn veel bedrijven onvoldoende in staat om hun klanten te verrassen en in te spelen op relatief eenvoudige wensen van de klant; beloftes nakomen, bereikbaar zijn, fouten oplossen en vriendelijk personeel.

    • Behandelt u uw klanten altijd met respect en fatsoen?
    • Maakt uw bedrijf gebruikt van no reply-emailadressen?
    • Weten uw medewerkers tijdig welke brieven en e-mails aan de klant zijn verzonden?
    • Zijn inkomende e-mails voor medewerkers zichtbaar in de klanthistorie?
    • Wat is in uw bedrijf de klachten top 10 en wat doet u eraan?

    Voor meerdere opdrachtgevers heb ik geïnventariseerd wat de belangrijkste ergernissen van hun klanten zijn. Hiervoor heb ik een succes volle methodiek ontwikkeld waarmee uw klantenservice snel op het gewenste niveau wordt gebracht.

    Lees meer

    Marketing/project management

    Van uw organisatie wordt steeds meer verwacht. Klanten, management, medewerkers, allemaal willen ze hun ambities (snel) gerealiseerd zien. Om te versnellen kies wordt vaak oor een projectmatige aanpak gekozen. Bottleneck daarbij is vaak het vrijmaken van voldoende capaciteit en/of het ontbreken van benodigde expertise. Ik neem in die gevallen graag het projectmanagement voor mijn rekening. Een solide projectplan zorgt ervoor dat uw project binnen de gestelde termijn en budget wordt gerealiseerd.

    Lees meer

    Interim management

    Soms heeft u tijdelijk extra of vervangende capaciteit nodig voor uw marketingafdeling. Bijvoorbeeld bij zwangerschap of ouderschapsverlof, sabbatical leave, langdurige ziekte, vakantieperiodes of plotseling vertrek van een van uw marketeers of managers. Extra capaciteit bij bijvoorbeeld speciale projecten, de introductie van een nieuwe dienst of een nieuw product, tijdelijke drukte of het inwerken of coachen van (nieuwe) medewerkers. Ook voor het herstructureren en professionaliseren van uw marketing of communicatie afdeling bied ik ondersteuning.

    Lees meer

    Marktonderzoek, klantarena's, marketingaudits ...

    Voorbeelden van projecten waarvoor u mij kunt inschakelen:

    Onderzoek:haalbaarheidsstudie, tevredenheidsonderzoek, onderzoek naar positionering, Klantarena's met afnemers, klankborden met potentiële doelgroepen en concepten of product ideeën testen.

    Marketingaudit en business counseling: sterkte-, zwakte analyse, marketing (en sales) organisatie gericht op effectiviteit en efficiency, aanbrengen van de juiste product- en marktfocus. Doorlichten commerciële organisatie op effectiviteit en efficiency bij acquisitie, verkoop of business development.

    Marketingassessment: Gestructureerd denkproces doorlopen in het kader van de (her)positionering van een product, dienst of onderneming met marketingmanagement of MT.

    Strategie en implementatie: Het scherp krijgen van visie op organisatie, markt en concurrenten. Het vertalen van en onderzoek en analyse naar een marketing en communicatiestrategie. De slag maken van strategie en doelstellingen naar een overtuigend marketingconcept.

    Marketingprojectmanagement: Het opzetten en uitvoeren van marketingprojecten zoals marktonderzoeken en productintroducties. Ook voor tijdelijke vervanging van marketeers en marketing managers. Leidinggeven aan het ontwikkeling van marketingafdelingen.

    Kwaliteitsverbetering commerciële organisatie: marketing- en verkooptrainingen om medewerkers bewust en gereed te makenvoor verandering. Klantwensen vertalen naar efficiënt en effectief marktgericht gedrag. Bouwen van marketingorganisaties.

    Marketingcoaching: begeleiden van ondernemers bij marktonderzoek naar haalbaarheid van hun plannen en het opstellen van een goed en doordacht ondernemingsplan en begeleiding (coaching).

    Lees meer
  •  

    Ik schuif graag een keer bij u aan!

    teruggebeld worden?

    Ga verder
  • Contactformulier

    Naam / bedrijfsnaam *

    E-mailadres *

    Telefoonnummer

    Uw bericht *

    Velden met een * zijn verplicht

  •  

    Jelte Buikema
    Marketingadvies en interim management

    Nicolaas Oostinghweg 7

    7957 CX De Wijk

    Telefoon: 0522 854062
    Mobiel: 06 23873303

    KvK nr.: 51905507

Paspoort

  • Wie: Jelte Buikema
  • Geboren: 3 mei 1966
  • Opleiding: HEAO Commerciële Economie, NIMA C,
  •   Hogeschool Windesheim, Zwolle

Loopbaan:

  • Trainer Leergang ondernemersvaardigheden, Bureau HTM

    2016-
  • Mede-initiatiefnemer van CLub Zeker!

    2016-
  • Marketing expert in Recreate Expert Team Drenthe

    nvt
  • Interim manager Delta Lloyd

    november 2014 - heden
  • E-commerce en Productontwikkeling ad interim Hoyhoy.nl

    februari 2013 - oktober 2014
  • Marketeer ad interim REAAL Verzekeringen

    maart 2012 - oktober 2012
  • Productmanager ad interim ABN AMRO Verzekeringen

    mei 2011 - februari 2012
  • Marketingmanager Unigarant Verzekeringen

    2007 - april 2011
  • Distributiemarketeer ANWB Verzekeringen

    2003 - 2007
  • Regiomanager Univé Verzekeringen

    1995 - 1999
  • Profiel

    Uw marketingstrategie is de basis voor commercieel succes. Het bepaalt de koers van uw onderneming. Als marketeer houd ik me onder andere bezig met het ondersteunen van bedrijven bij het maken van een marketingvisie en -strategie.

    Dit doe ik op een betrokken en transparante manier. Zelfstandig en in teamverband ontwikkel ik voor opdrachtgevers oplossingen voor product-, markt- en distributie combinaties of bedrijfsonderdelen die te maken hebben met marketingproblemen.

    Zo houd ik me onder andere bezig met problemen als te weinig rendement, tegenvallende groei, sterk toenemende concurrentie, te weinig onderscheid, hoog royement, dalende klanttevredenheid, snel veranderende distributie of opkomst van nieuwe aanbieders.

    Omdat ik betrokken en resultaatgericht ben, zijn mijn analyses snel en nauwkeurig. Ik vind het belangrijk om mijn opdrachtgevers concrete handvatten te bieden. Het liefst ben ik daarbij (een korte periode) onderdeel van het team.

    Ik heb veel ervaring in de financiële dienstverlening. Met mijn expertise, vakkennis en advies help ik ondernemingen echte stappen te maken in hun ontwikkeling.



  • Mijn inspiratie

    De belangrijkste vaardigheid van ondernemen is 'doen'. Met mijn expertise, vakkennis en advies wil ik bedrijven inspireren. Dit doe ik op een toegankelijke manier; met beide voeten op de grond.

1

Copyright © 2018

Jaspur.nl - webdevelopment